اوردنچر, ایمپلنت دندان, ایمپلنت دیجیتال, ترمیم و زیبایی, درمانها

تفاوت ایمپلنت و اوردنچر

ایملنت-دیجیتالی-دکتر-افشین-میرزایی

اوردنچر چیست

برای اینکه تفاوت ایمپلنت و اوردنچررا بدونیم ابتدا باید  بدونیم هر کدوم به چه معنایی است. اوردنچر یک درمان از دندانپزشکی است که برای بیمارانی که برخی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند مناسب است. به این درمان، پروتز هیبریدی، پروتزهای متکی به دندان یا پروتزهای تلسکوپی نیز گفته می‌شود. به طور عمده، باقی مانده دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی از اوردنچر پشتیبانی می‌کنند تا حداکثر راحتی و عملکرد را ارائه دهند‌.

برخی افراد، اوردنچر را با دندان مصنوعی اشتباه می‌گیرند. ما در اوردنچر دست دندان یا همان دندان مصنوعی را روی پایه‌های ایمپلنت قرار می‌گیرند. در واقع دندان‌های جدید شما به روشی مشابه پروتز ثابت بر پایه ایمپلنت، در استخوان فک ثابت می‌شود .

اوردنچر- پایه- دندان کلینیک دندانپزشکی دکتر افشین میرزایی

کاشت دندان به روش اوردنچر:

اگر شما کاندید این درمان باشید، قرار دادن ایمپلنت دندان با جراحی در استخوان فک شما شروع می‌شود. این ایمپلنت‌ها به‌عنوان یک لنگر محکم برای اوردنچر عمل می‌کنند. و عمل اتصال دندان‌ها به فک شما را انجام می‌دهد.

دوره درمان: پس از کاشت ایمپلنت، یک دوره بهبود لازم است تا ایمپلنت‌ها با استخوان‌های شما ترکیب شوند. این فرایند که ( یکپارچه سازی استخوانی) نام دارد، پایدار بودن و ثابت شدن روی ایمپلنت‌ها را تضمین می‌کند.

اتصال اباتمنت: هنگامی که ایمپلنت‌ها کاملاً به استخوان‌ها متصل شدند، اباتمنت‌ها (اتصال‌دهنده) به ایمپلنت‌ها متصل می‌گردند. این اباتمنت‌ها اوردنچر را در جای خود محکم می‌کنند.

قالب‌گیری: دندانپزشک از دندان‌های شما قالب می‌گیرد تا یک اوردنچر دقیق مطابق با دندان‌های شما را درست کند که کاملاً روی اباتمنت‌ها قرار بگیرد.

تعداد ایمپلنت‌های لازم برای اوردنچر:

اوردنچر - دندانپزشکی تهرانپارستعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز جهت اوردنچر برای فک پایین حداقل دو، و حداکثر چهار عدد می‌باشد.

در کل تعداد ایمپلنت را بافت استخوانی بیمار مشخص خواهد کرد .

هر چقدر تحلیل استخوان بیشتری را داشته باشید، بر روی تعداد ایمپلنت های شما تاثیر خواهد گذاشت. پس در نتیجه ایمپلنت بیشتر بر روی گیر پروتز به فک تاثیر مثبت خواهد داشت.

و در نهایت حداکثر تعداد ایمپلنت جهت اوردنچر برای فک بالا چهار عدد خواهد بود.

مزایای اوردنچر بر پایه ایمپلنت

فرم چهره را تغییر نمی‌دهد. موجب تسهیل در فرایند جویدن بیمار می‌گردد.

بهداشت و تمیزی آن ساده می‌باشد. درآمدن از دهان بیمار در زمان صحبت کردن غیر ممکن است. از تحلیل استخوان ها در فک و آسیب به بافت استخوانی جلوگیری می‌کند.

صحبت کردن با اوردنچر بسیار ساده می‌باشد و موجب تلفظ غلط کلمات نخواهد شد. در این مقاله سعی شده تا به‌طور کامل اوردنچر را مورد بررسی قرار دهد. با شروع از تعریف و انواع اوردنچر، با مراحل رویه‌ای، مزایا و معایب اوردنچر، هزینه اوردنچر و برخی درمان‌های جایگزین که می‌توان با اوردنچر مقایسه کرد آشنا خواهید شد. در نهایت، بخش پرسش‌های متداول را خواهید یافت که در آن می‌توانید پاسخ‌های سریعی برای سؤالات رایج در مورد اوردنچر بیابید.

تفاوت ایمپلنت و اوردنچر - دندان کلینیک دندانپزشکی دکتر افشین میرزایی

حتی کسانی که فراموش نمی‌کنند دو بار در روز مسواک بزنند و در طول عمر خود به طور منظم از نخ دندان استفاده کنند، ممکن است بعداً در زندگی خود با مشکلات بهداشتی دندان مواجه شوند.

گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته وجود دارد، از پروتزهای متحرک جزئی تا دندان‌های مصنوعی ثابت، و انتخاب راه حل مناسب به وضعیت شما بستگی دارد. یک یا دو دندان از دست رفته به سختی قابل توجه ممکن است نیاز به پروتزهای جزئی داشته باشد که می‌توانید در صورت نیاز آن را بردارید، اما فک‌هایی که فقط چند دندان طبیعی باقی مانده‌اند ممکن است با دندان‌های مصنوعی دائمی بهتر باشند. به شرط انتخاب یک دندانپزشک معتبر برای درمان، می‌توانید مطمئن باشید که ما مناسب‌ترین گزینه را برای شما پیشنهاد می‌کنیم.

پروتز پارسیل

این نوع پروتزها برای بیمارانی مناسب است که فقط یک چند دندان دارند. آن‌ها می‌توانند دائمی یا موقت باشند و پروتزهای متحرک به دلیل مقرون به صرفه بودن یکی از موثرترین راه کارها در درمان‌های دندانپزشکی می‌باشند.

پروتزهای ثابت

این دندان‌ها معمولاً جایگزین تمام دندان‌های فک پایین یا بالا می‌شوند و اغلب کمی گران‌تر از پروتزهای پارسیل هستند زیرا به مواد بیشتری نیاز دارند و ساخت آن‌ها زمان بیشتری می‌برد. همچنین اگر می‌خواهید گزینه ثابت دندان مصنوعی کامل را به جای دندان موقت یا متحرک داشته باشید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

علاوه بر نوع دندان مصنوعی مورد نیاز شما، عواملی مانند رنگ‌های سفارشی، مواد و نحوه محکم شدن آن‌ها می‌تواند بر هزینه کل پروتز تأثیر بگذارد. صرف نظر از نیازهای شما، می‌توانید مطمئن باشید که تیم ما در کلینیک دکتر افشین میرزایی می‌تواند بهترین درمان را برای شما به ارمغان آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *